יולטה מטיילת - סיאול

תגובה 1

 

 

יולטה מטיילת - סיאול, קוריאה
מי שמכיר אותנו מקרוב יודע ש"יולטה" היא פרי אהבה של שתי תשוקות גדולות שלנו: מוצרי נייר, וטיולים בעולם. מאז אותו טיול לאיטליה בו מצאנו את המעטפה הראשונה של המותג Cavallini, טיילנו בעוד המון יעדים ומצאנו עשרות חנויות ויעדי קניות משובחים לאוהבי נייר ולייפסטייל כמונו. חלק מהמדינות בהם ביקרנו בחופשות משפחתיות או בנסיעות קניינות ידועות כמעוז תרבותי מוביל עם שפע גדול של מותגי לייפסטייל (אנגליה, איטליה, גרמניה, צרפת) ולא הופתענו למצוא שם אין סוף אפשרויות לשופינג מעולה. אבל את החנויות ומותגי הלייפסטייל שמצאנו דווקא מחוץ לאירופה, אנחנו אוהבים במיוחד כי הן מביאות איתן משהו אחר, תרבות שונה, דימויים חדשים ותחושה אקזוטית שמכיר כל מי שטייל קצת ברחבי אסיה והמזרח הרחוק.
קוריאה מובילה את התחום באיזור הזה של העולם, שופעת מעצבים גרפיים ומתאפיינת בסגנון מאוד ייחודי בכל הקשור למוצרי הנייר שלה. היום אנחנו מזמינים אתכם לביקור יסודי ומעמיק בחנויות שאהבנו במיוחד, ומותגי נייר שנשארו איתנו הרבה אחרי שחזרנו הביתה.
רחוב Insadong, מרכז סיאול
אם החלטתם לבקר בסיאול ואתם חובבי מוצרי נייר ולייפסטייל, רחוב Isadong (שהוא למעשה רחוב ראשי של שכונה בעלת אותו השם השוכנת בלב ליבה של סיאול) הוא המקום הראשון שאנחנו ממליצים לטייל בו. הרחוב מלא בחנויות מוצרי קליגרפיה קוריאנים מסורתיים, נייר ועטים ודיו מכל הסוגים, ארוזים באריזות מסורתיות ובמחיר עממי. השמועה אומרת שגם בתי אוכל טובים נמצאים על הרחובות הצדדיים של האיזור, מה שאומר שיש גם מוצרי נייר וגם אוכל מקומי טעים ויתכן שאין בכלל סיבה לחזור משם הביתה.
OBJECT, Jongno-gu Jae-dong 11
מרחוב החנויות המסורתיות ישר לאחת החנויות הכי עדכניות בסיאול. OBJECT הוא קואופרטיב של מעצבים מקומיים הפועל מתוך חנות פיזית באחד האיזורים היותר צעירים ומגניבים של העיר. בפנים תמצאו מוצרים של מבחר משתנה של מעצבים גרפיים, מאיירים ומותגי נייר שונים המייצרים מהדורות מוגבלות בכמויות קטנות. אחד הדברים המגניבים שמציע הקואופרטיב הוא שירות ברטר להחלפת מוצרים ושירותים, באמצעותו אפשר למשל לקבל מחברת מעוצבת בתמורה לשירות או מוצר, במקום בתשלום מסורתי.
 
Artsonje Center museum shop, Jongno-gu Sogyeok-dong 144-2
חנויות מוזיאון הן תמיד יעד מעולה למי שרוצה להכיר ולחוות כמות גדולה של מעצבים ומותגים במגוון רחב של סגנונות, במקום אחד. האוצרים של החנות במוזיאון ה- Artsonje Center מצטיינים במיוחד באוסף הספרים והפוסטרים בחנות, המכיל עבודות של עשרות אמנים ומתעדכן מדי רבעון. כיאה לחנות מוזיאון בכל מקום אחר בעולם, מחיר המוצרים כאן גבוה מהממוצע, אך מבטיח שאחוז משמעותי מההכנסה תגיע לאמן ישירות.
את הסניפים של רשת החנויות הזו תמצאו בתוך סניפי רשת חנויות הספרים המקומית Kyobo. הייחודיות שלהם היא בכמות המוצרים - מדובר בחנויות ענק שמחזיקות מלאי של כל מוצר הקשור לנייר ומשרד הידוע לאנושות. המותגים עצמם מתחלקים בין מותגים קוריאניים מקומיים ומעט מותגים אירופאים ואמריקאים, והמגוון כאמור שופע במיוחד, עם המון מציאות מוצלחות ומוצאים ייחודיים מאוד. לחובבי נייר אובססיביים כמונו כדאי לפנות לפחות שעתיים לביקור יסודי באחד הסניפים הגדולים.
 
 
Kosney
גם כאן תמצאו מגוון ענק של מוצרים בתוך החנות הגדולה ברחוב Seodaemun-gu Daehyeon-dong 56-2, אך הייחוד של Koshy הוא שהם מתעקשים להתמקד במעצבים מקומיים כמעט באופן בלעדי. בניגוד לחנות המוזיאון, כאן תוכלו למצוא מוצרים של מעצבים בתחילת דרכם במחירים נוחים בהרבה, וגם להנות משפע ויזואלי שונה ממה שקיים בחנויות אירופאיות או אמריקאיות. החבר'ה ב- Koshy גאים בעיצוב מקומי ומציגים לראווה את כל מה שיש לאיזור הזה של העולם להציע (ויש לא מעט).
זוהי חנות עיצוב ולייפסטייל ולאו דווקא חנות המתמקדת במוצרי נייר, אך היא לגמרי שווה ביקור יסודי שכן מדובר בתיבת פנדורה של שפע. היא ממתגת את עצמה איפשהו באמצע בין חנות המוזיאון Artsonje Center museum shop ובין-  Kosney מבחינת אווירה ותמחור.  
המוצרים מגיעים ממעצבים קוריאניים בעיקר, לצד מבחר מצומצם של מעצבים אירופאים והמחירים כאמור משתנים אך בדרך כלל שווים ביותר. כל המוצרים באיכות גבוהה מאוד וייחודיות שלא ראינו כמעט בשום מקום אחר.
עוד חנות ענק שהזכירה לנו יותר מכל דבר אחר את חנויות ציוד האומנות שיש בדרך כלל בקרבת אוניברסיטאות ומכללות לאומנות ועיצוב. הקומה הראשונה מוקדשת למחלקות שונות של מוצרי אומנות ויצירה ואילו הקומה השניה בשלמותה מוקדשת לחומרי גלם ונייר. מדפים על גבי מדפים של נייר מכל הסוגים, הגדלים, המשקלים והצבעים, לאריזה וליצירה ולכל מטרה. בחנויות מהסוג הזה תמצאו פחות מוצרים טרנדיים או גימיקים ויותר מוצרים שהוכיחו את עצמם מבחינת איכות, מוצרים לאנשים העוסקים במלאכות שונות ומחפשים "את הדבר האמיתי" ולאו דווקא את מה שיצטלם הכי יפה לאינסטגרם (למרות שהכל מצטלם שם מעולה, גם לאינסטגרם).
את סיבוב הקניות שלנו בסיאול לא סיימנו מעולם. מוצרי נייר ולייפסטייל הם חלק כל כך מושרש ובלתי נפרד מהתרבות והיו קיימים הרבה לפני שהטרנד עשה את דרכו לאירופה ולמערב ובכל פעם התגלתה לפנינו עוד חנות, עוד פינה בתוך חנות שחשבנו שכבר מיצינו, עוד המון לראות ולשאוב ממנו השראה. ברשימת ה-To do שלנו (שכתובה כמובן על פנקס הורס של המותג הקוריאני O-Check (קישור) ) יש עוד המון חנויות מהממות. רוצים לשמוע גם עליהן בפוסט נוסף? השאירו לנו הערה בתגובות.

תגובה 1


  • ז'אנה

    וואו מקסים,
    אני טסה לשם חודש הבא,
    הדפסתי לי להנאה


כתוב תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.